In deze coronacrisis valt het niet mee om nieuwe klanten te vinden. Ook is het best lastig om goed in beeld te blijven bij je bestaande klanten. Juist in crisistijd is het extra belangrijk om aandacht te hebben voor goede content-marketing. Mensen oriënteren zich nu omdat ze tijd hebben en als jij dan niet onder de aandacht komt, loop je potentiële klanten mis. Klanten en daarmee omzet missen is nou juist wat je nu niet wilt!

Lees in deze blog wat je kunt doen om online en offline goed zichtbaar te zijn met slimme contentmarketing. Wij zijn erin gespecialiseerd en informeren je graag.

Concrete doelen stellen bij contentmarketing

Stel duidelijk vast wat je doelen zijn voor de aankomende periode. Bedenk daar een heldere contentstrategie bij die helemaal past bij jouw huisstijl en uitstraling. Wat wil je wanneer bereiken en waarmee? Als je specifieke bezoekers op je website wilt, heb je andere marketing tools nodig dan dat je klanten naar je winkel wilt trekken. Voor elk doel is een andere mix van online en offline middelen nodig.

  • SEO-gerichte blogs met foto’s
  • Persbericht of advertenties in lokale kranten
  • Persoonlijk interview met foto in een vakblad
  • Videoreportage met achtergrondinformatie over jouw bedrijf of product
  • Animatiefilm over jouw bedrijfsproces
  • After movie van je bedrijfsopening

Neem de tijd om vooraf een concrete contentmarketingstrategie uit te stippelen. Het zorgt voor een belangrijke focus, waardoor je betere keuzes maakt.

Uniforme content die jou uniek maakt

Zorg ervoor dat je steeds opnieuw content creëert die volledig aansluit bij het karakter van jouw bedrijf. Belangrijke vragen hierbij zijn: Wat breng je hoe in beeld en wat is je boodschap ermee? Wat wil je uitstralen en wat wil je, eventueel met een knipoog, direct of indirect vertellen aan je doelgroep? Maar het allerbelangrijkste: Welk probleem los je voor je klanten op met jouw dienst en/of product?

Geef een goed totaalbeeld af van wat je doet, met veel enthousiasme en spontaniteit.

Laat in alles doorsijpelen dat jij de expert bent op jouw vakgebied. Potentiële klanten willen pas met je samenwerken als ze je vertrouwen. Stel ze dus ook gerust.

Contentmarketing die inspeelt op thema’s

Houd op tijd rekening met terugkomende thema’s in het jaar waarop je kunt inhaken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Moederdag, Valentijn, Kerst etc. De juiste content op het juiste moment kan een schot in de roos zijn voor meer omzet.

Let goed op de aanlevertijd van content. Soms moet je een actie in een vakblad of tijdschrift al maanden van tevoren bij een redactie aanleveren om het op tijd geplaatst te krijgen. Een bedrijfsvideo moet je ook op het juiste moment lanceren. Goede contentmarketing valt of staat vaak met de juiste timing.

Met een contentkalender kun je acties van tevoren heel gericht inplannen. Op een contentkalender staan wel meer dan 250 bekende en minder bekende dagen van het jaar.

Contentmarketing plan opzetten tot 40 procent korting?

Heb je nog vragen over deze blog of wil je ons inschakelen voor slimme en haalbare contentmarketing? Speciaal in deze moeilijke tijd van crisis willen we jou, afhankelijk van het totale offertebedrag, tegemoet komen met een mooie korting tussen de 15 en 40 procent op al onze diensten.

Als contentcoördinator bespreken we graag de technische mogelijkheden en uitvoerbaarheid van jouw ideeën. Samen stellen we een haalbaar plan op dat jouw bedrijf door de crisis heen helpt en zorgt voor omzetgroei.

Aarzel niet en neem gewoon contact met ons op.